Skoljoggen

Även i år blir skoljoggen annorlunda. I vanliga fall brukar vi genomföra skoljoggen som ett stort arrangemang där hela lågstadiet springer tillsammans. Tyvärr går det inte köra på samma sätt utifrån rådande situation. Vi har därför beslutat att genomföra skoljoggen på en vanlig idrottslektion. Eleverna samlar varv runt dansbanan, men det blir ju då 1 eller två klasser samtidigt.

Skoljoggen är ett landsomfattande arrangemang för att uppmuntra till motion och samla in pengar, årets förmånstagare är Clowner utan gränser. Det är ett frivilligt belopp men vi ser gärna att ni skänker en liten slant om man har möjlighet. Pengarna samlas in i klassen och ges av personal till oss på idrotten. Man kan också använda Swish. Ni kan swisha valfritt belopp på telefonnummer: 123-9011263 (som du ser är detta ingen 070-nummer men det funkar precis som ett vanligt telefonnummer så kommer pengarna direkt in på Skoljoggens 90-konto.)

F-3

Under vecka 37 kommer vi anordna skoljoggen på Årstaskolan. På en idrottslektion ska man gå/springa/ta sig runt en bana på cirka 800 meter med start vid dansbanan på Årstaliden, vi springer medurs. Klassen ska ta sig runt så många varv som möjligt. Därefter summerar viallas resultat och den klass som skramlat ihop flest varv i snitt per person, får ett litet pris.

Säg till barnen att ta med vattenflaska då det inte finns någonstans att dricka och de kommer bli törstiga. Glöm inte bra skor att springa/gå i.

Med vänliga hälsningar Idrottslärarna.

Bansträckning låg