Veckobrev v. 43, 1A

Vi skulle vilja veta hur väl vi når ut med veckobreven. Skriv därför gärna en kort kommentar, till exempel ”hej”, om du läst detta veckobrev.

Denna vecka har vi bland annat jobbat med:

Svenska: skriva meningar på Ipad

Matematik: vi har övat på klockan, heltimme och halvtimme. Ni får gärna öva på klockan hemma.

SO: FN och barnkonventionen, gjort pyssel och sjungit sånger i tvärgrupper tillsammans med de andra klasserna på Bakgården

Viktig information

Från och med nästa vecka kommer Eva som jobbat i klassen under skoldagarna vara sjukskriven. Förhoppningsvis är Eva tillbaka vid terminstart i januari. Shakira som jobbar på eftermiddagarna på fritids kommer att vara med under skoldagarna på måndagar och tisdagar. Douglas som har jobbat med barnen i förskoleklass kommer att vara här på onsdagar, torsdagar och fredagar.

Nalle/gosedjur tas med till skolan
På måndag V.45 (7/11) ska barnen ta med en nalle/gosedjur de tycker mycket om hemifrån, som får vara med oss under skoldagarna under veckan. Vi kommer att göra olika skoluppgifter som handlar om nallen i både matematik, svenska och bild.

Läsläxa

Vi pausar läxboken under lovet. Mappen stannar i skolan och tas hem onsdag v.45 då barnen ska läsa kapitel 8. Jag har skickat med barnen ett läsbingo att göra hemma. Det är valfritt men väldigt bra om man håller igång läsningen under loven.

Boklotteri

Har ni några böcker ni kan tänka er att ge bort? Fram till och med vecka 45,  fredag den 11/11, kan du lämna in böcker till någon av oss i personalen.

V.44 HÖSTLOV

V.45

MÅNDAG: 8.00-13.25 Nalle/gosedjur som får plats i ryggsäcken tas med till skolan

Blågrupp: Läsläxa kapitel 8 delas ut och tas med hem