Skridskoutflykt 16/2

Skridskor på Zinkensdamm

Det blir en skridskodag för alla barn i ettan, torsdag 16/2 på Zinkensdamms IP.

Medtag skridskor och hjälm i rymlig väska eller hållbar kasse. Klubba och puck/boll får tas med och användas på halva isen. Har barnet inte egen skridskoutrustning finns det möjlighet att låna från skolan. Då får man turas om med de exemplar som finns i skolans skridskoförråd. Vi tar med det som finns i lämpliga storlekar. Det finns även ett fåtal hjälmar att låna men egen hjälm brukar passa bättre.

Vill eller kan man av någon anledning inte åka skridskor så erbjuds alternativet att ta en ”Walking”, ca 3km, via nya Årstabron och Tanto till Drakenbergsparken. Där får man vara med i lekaktiviteter och hjälpa till med grillning av den korv som serveras till lunch för alla -skridskoåkarna går dit efter åkningen. Skolan bjuder också på Festis och frukt.
Om man vill får man ta med egen varm dryck och något litet fikatilltugg. Inte några mängder men en macka, bulle eller att par tre kakor är ok. Ta gärna med vattenflaska!

🌭🌭🧃🍎☕️🥧🥪

Tider: 8.00 samling i klassrummen torsdag 16/2

Avfärd i grupper ca 9.00.

Lunch i Drakenbergsparken ca 11.30.

Åter på skolan ~13.30. Alla åker med SL hem.

Ta med:

• Skridskor (om du ska åka)
  • Hjälm (måste om du ska åka)
  • Klubba och puck (frivilligt)
  • Vattenflaska
  • Varm dryck (frivilligt)
  • Fikatilltugg (frivilligt)

Vad kul det ska bli!