V 46, 1B

Vad roligt att så många tog med böcker i torsdags att tipsa om! Vi är flera som känner oss inspirerade och lässugna.

Denna vecka har vi bland annat jobbat med:

Svenska: Lärt oss om olika barnboksförfattare, tränat på bokstaven Dd

Matematik: klockan (hel och halv), likhetstecknets betydelse

SO: En dag i veckan under hela terminen har vi tittat på något filmklipp om vänskap, relationer, rätt, orätt med mera. Det följs upp av ofta livliga diskussioner eller tankar i klassrummet.

INFORMATION

Från och med onsdag denna vecka är anmälan till jullovsfritids öppen i skolplattformen. Sista svarsdag är fredag 9 dec. Observera att måndag 9/1 har vi studiedag och då är fritids stängt.

Vi jobbar med trafik i SO:n och har pratat en del om riskfyllda platser. Vi önskar att barnen, tillsammans med er där hemma, uppmärksammar om det finns en riskfylld plats mellan hemmet och skolan. Antingen på väg till eller från skolan. Om ni har möjlighet – fota av platsen och mejla bilden till mig. Det räcker med att skriva ”riskfylld plats + barnets namn” i rubriken och skicka med bilden. Gärna under nästa vecka.

Vecka 47:

Måndag:

Läsläxa GUL grupp kap 9

Pingu med till skolan

Stormöte, skolan slutar kl 13.00

Tisdag:

Onsdag:

Läsläxa BLÅ grupp kap 9

Idrott, ta med ombyte och handduk

Torsdag:

Fredag:

Idrott, ta med ombyte och handduk

VIKTIGA DATUM (kan komma att revideras):

21/11 –  Stormöte för personal. Skolan slutar kl 13.00. Jourfritids

9/12 – sista svarsdag att anmäla för lovfritids över jul

15/12 – APT och enhetsråd kl. 17.30—18.30. Fritids stänger kl. 15.45

22/12 – Skolavslutning

9/1 – hela skolan är stängd

10/1 – Skolstart kl. 8.00. Samling i klassrummet.

Trevlig helg!

Elin och Karin