Veckoinfo v. 48

Tis; Idrott, Dans

Ons; Julvandring, Dans

Tors; Svenska, Dans

Fre; Svenska, göra klart, städa.

Denna vecka har vi jobbat med bokstaven Ff.

På matematiken fortsätter vi med addition. Vi fortsätter också att träna på betydelsen = tecknet. Vi har jobbat med tal upp till 5. Vi fortsätter att träna olika varianter som 2+3=5, 5=2+? eller 3+?=5. Det kan vara svårt ibland att se var = är.

Vi fortsätter att  ”pyssla” med lite ”hemligheter” i klassrummet, så försök att inte titta runt för mycket när du lämnar och hämtar ditt barn.

Nästa vecka får vi besök av en dansgrupp i tre dagar, tis, ons och torsdag. De kommer att lära oss olika musik och dansstilar från 1920-talet och fram till nu.

Vi kommer även att gå till Årsta församlingshus på en julvandring.

Det har nu blivit riktigt blött ute, dubbelkolla gärna att det finns tillräckligt med kläder här. Det är även bra att se över att det finns extrakläder i lådan i hallen. Ibland spiller de eller trampar i något och så finns det inget att byta till.

Kom ihåg att fylla i jullovsanmälan. Tack till er som redan fyllt i! 🎄

Önskar alla en trevlig helg!

Kommande datum;

13 december, se info på fritidsblogg

15 december APT skolan stänger 15;45, enhets och skolråd

16 december jullunch