Veckoinfo v. 49

Tis; Idrott och Svenska

Ons; Matematik och värdegrund

Tors; Ipad och bild

Fre; Svenska, göra klart, städa.

Denna vecka har vi jobbat med bokstaven Jj. Förutom att komma på ord som börjar och slutar på J, så har vi kommit på och skrivit, sammansatta ord på J och jul.

På matematiken har vi gjort muntliga räkneberättelser. T ex, det var en gång 2 hundar i parken, sen kom det 2 till, hur många blev dem då?Nästa vecka kommer vi att börja med subtraktion.

Vi fortsätter att  ”pyssla” med lite ”hemligheter” i klassrummet, så försök att inte titta runt för mycket när du lämnar och hämtar ditt barn.

Kom ihåg att fylla i jullovsanmälan, gärna så snart som möjligt. Tack till er som redan fyllt i! 🎄

Vi har ju haft besök av dansare, som lärt oss om dansens och musikens historia, från 1920-talet och varje årtionde fram till nu. Allt från Charleston, breakdance, disco mm. Från stenkakor, LP, kasettband, walkmans, mp3 och Spotify/Youtube. Hur vi levde förr och hur dansen har spridit sig genom tiderna.

Vi har även fått en julvandring på Årsta församlingshus.

Veckan efter är det dags för terminens sista APT, med Enhetsråd och skolråd efter.

Önskar alla en trevlig helg!

Kommande datum;

13 december, se info på fritidsblogg

14 december, julpysseldag på hela Tegelbo

15 december APT skolan stänger 15;45, enhets och skolråd