0C

Inför föräldramötet.

Schemat: Vi har gjort lite ändringar i schemat pga att vi nu är ute 2 st rastvärdar från varje klass på lunchrasten. Det innebär att vi förlänger skoldagen på tisdagar till 13.50. Se bild längs ner.

Som vi tidigare har sagt så delar vi upp barnen i halvklass, så när det står t.ex

i-pad och bild på samma tid så har halva klassen i-pad och andra halvan har bild.

Under ansvarsgrupper så har varje bord ansvar för t.ex byta ut spelen , sortera och vässa våra pennor , kraja lego och plusplus. Efter det städar man sin egen låda och plats i hallen.

Tema nu är vår årscirkel, ( årstider, veckodagar mm) vi kommer framåt ha tema ” vatten ” och i vår, Astrid Lindgren.

Skolplattformen: Påminner att skriva in ert telefonnummer mm så att ni kan nå varandra för lek utanför skolan, hjälpa varandra att hämta vid Apt mm.

På skolplattformen sjukanmäler ni när barnet är sjuk samt fyller i om barnen är borta del av dag pga tandläkare eller dyl.

Kartläggning: Vi i förskoleklass är ålagda att göra en kartläggning av varje barn under rubrikerna, ” Hitta språket ” och ”Hitta matematiken”. Det finns färdiga områden som ska ” kollas av” te.x ” kan beskriva en sak eller en företeelse så att en annan förstår”, kan återge ett händelseförlopp mm. Och i matematiken kan det te.x handla om att” känner igen siffror och benämner dem ”, kan se och fortsätta ett mönster. Är man mer intresserad står det att läsa mer om detta på Skolverket.se.

Syftet med detta är att hitta de elever som behöver lite extra stöd att komma igång, samt att hitta de som behöver extra utmaningar.

Hemspråk: Detta börjar komma igång v 37, säg till oss om ert barn ska ha hemspråk tack, så att vi vet.

Lunchen: Vi äter med kniv och gaffel, barnen delar själva sin mat i mindre bitar. Detta är något ni även behöver träna på hemma. Vi försöker smaka på ny mat, och vi har ” 5 tysta” minuter för extra matro.

Enhetsråd: Vi behöver två representanter från 0c till Tegelbos enhetsråd som har möte 2 ggr per termin. 7/10 och 9/12, 17.00-18.00. Där tar man med sig klassens funderingar och frågor. Maila mig, Eva ditt intresse så lottar vi vilka det blir.

Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag

8.15-9.00

9.00-9.30

Tegelbomöte 9.00-9.50, annan personal tar hand om barnen.

9.30-10.45

Sv

lekar

I-pad

I-pad

Värdegrund

Ma

Värdegrund

Fritidsmöte 9.30-10.30

Veckans bokstav

11.00-12.15

12.15-13.00/13.50

Ansvarsgrupper

Lek i ca 20 min, därefter

Sv

11.45-12.45, Idrott i halvklass.

Ma

Veckans bokstav

Skolan slutar 13.00

Utflyktsdag

Skolan slutar 13.50 Skolan slutar 13.00 därefter rast till mellanmålet.

Skolan slutar 13.00 Skolan slutar 13.15