0C

Välkomna 1C!

Hej alla familjer!

Läser du denna text här har du kommit alldeles rätt. Det är här du finner den vardagliga (icke sekretessbelagda) information du behöver för att följa ditt barns skolvardag.

Hoppas ni har haft en avkopplande sommar och känner er laddade inför en ny termin!

Vi som jobbar på Bakgården tycker det ska bli så roligt att få möta alla barn och er vuxna.

Vi drar i gång terminen nu på torsdag kl. 9.00 med samling på stora skolgården. Där möts alla barn med eller utan sina vuxna hos sina klasspedagoger som står med en skylt med klassnamnet. Efter en kort gemensam start med rektor Kalle på skolgården tågar vi gemensamt, via Bakgården, in i respektive klassrum där ni vuxna också är välkomna.

Runt 09.45 vill vi att ni vuxna lämnar klassrummet och vi pedagoger är kvar med barnen. Skoldagen slutar 12.30 då fritids tar vid.

Fredag börjar kl. 8.00 i klassrummet och slutar 12.30, då fritids tar vid.

Måndag 22/8 börjar skoldagen kl. 8.00 och går efter schemat. Alla barn börjar sedan dagarna kl. 8.00. Ni får en infobunt med bland annat schema redan på torsdag, första dagen.

TORSDAG:

9.00 – Samling stora skolgården

9.15 – Klassrummet med de vuxna som vill/kan

9.45 – Vuxna lämnar klassrummet

10.30 – Lunch

12.30 – Skoldagen slutar

12.30 – Fritids / hemgång

FREDAG:

8.00 – Samling klassrum, endast barnen

10.30 – Lunch

12.30 Skoldagen slutar

12.30 – Fritids /hemgång

MÅNDAG – FREDAG:

8.00 – Samling klassrummet, endast barnen.

Se respektive schema för sluttider.

Varmt välkomna önskar alla vi på Bakgården!