0C

Vårterminens utvecklingssamtal

Välkomna till vårterminens utvecklingssamtal!

Samtalen kommer vara i 20 minuter och med på samtalet är jag (Malin) (Sanna är med på en del samtal), ditt barn och minst en vårdnadshavare. Jag bjuder in till ett teams-möte, alltså ett digitalt samtal. Är ditt barn i skolan sitter jag och hen här och du/ni på annat håll.

Är ditt barn redan hemma genomför vi samtalet ändå, med mig i skolan och ni där hemma(om hen inte är helt utslagen av sjukdom).

Önskar ni ett fysiskt möte med oss så hör av er, gärna ett par dagar innan samtalet. Det är samma tid som gäller, oavsett digitalt eller fysiskt. Vilket sätt du än väljer att möta oss på är du varmt välkommen!

Innehåll

På samtalet följer vi upp de tidigare satta målen, de från i höstas. Vi kommer att titta på visade kunskaper i matematik och svenska och sätta nya mål i samma ämnen.

Samtalet räcker inte till att fördjupa sig särskilt mycket. De fördjupade samtalen håller vi löpande under terminerna med de barn och föräldrar där vi ser ett behov. Har du ett sådant behov men inte blivit kontaktad av oss – känn dig välkommen att höra av dig!

Passar inte tiden – byt med varandra och meddela sedan mig. Se tiderna nedan.

Innan samtalen kommer omdömena att vara publicerade på skolplattformen. Där ser du om ditt barn når målen i ämnena för årskursen. Jag kommer att meddela här på bloggen när dessa är publicerade.

Här är tiderna för samtalen: