0C

Veckobrev v 23

Måndag:  Nationaldagen Stängt

Tisdag:    Matte för båda grupperna, vi går till nya klassrummet på Bakgården. Sommarbarns firande.

Onsdag:   Sommarutflykt för Tegelbo, egen matsäck denna dag

Torsdag: Vi ” städar ut” oss, medtag extra väska /kasse.

Fredag:  Skolavslutning prick klockan 8.15,

Tänk vad tiden har gått fort, på fredag är det skolavslutning, vi startar prick kl 8.15 så var i tid.

På torsdag ska ” allt” tas hem så det behövs en extra kasse/ väska då. Ska man vara på sommarfritids så ska extrakläder och regnkläder vara kvar, dessa tar ni hem sista dagen innan ni går på sommarledighet.

Matten den här veckan har handlat om begreppet ” dubbelt”. Det har varit friidrottsdag   där barnen var jätteduktiga på de 4 olika grenar vi provade.och en fantastisk dag på Junibacken trots ösregn.

På onsdag nästa vecka åker vi på sommarutflykt med Tegelbo.

• Egen matsäck till lunch
  • Egna bestick
  • Egen dricka
  • Något lite extra om man vill
  • Badkläder/ handduk om vädret tillåter och man vill.

Trevlig helg, Eva, Flisan och Bob

Viktiga datum:

Skolavslutning fredag 10/6. Samling i klassrummet senast 8.15, för klassens egna avslutning. 9.00-9.45 avslutning för hela skolan på skolgården.

Ni är alla hjärtligt välkomna att delta.