0C

Veckobrev v 38

Veckobrev v 39

Måndag: Tegelbo möte, annan personal tar hand om barnen kl 9.00-9.50.

Veckans bokstav: E,e, Svenska röd/gröna, ansvarsgrupper.

Tisdag:   Bild för båda grupperna, I-pad för röd/gröna, Svenska för blå/gula.

Onsdag:  I-pad för blå/gula, värdegrund för röd/gröna. Idrott röd/gröna, matte blå/gula.

Torsdag:  Matte röd/gröna, värdegrund för blå/gula, veckans bokstav.

Fredag:  Veckans bokstav, tema efter lunch.

Hej

I går hade vi stor brandövning på hela Årstaskolan, det gick bra och vi tränade på vart 0C ska ställa upp och att svara tydligt när man blir uppropad.

På matten har vi tränat på siffran 3, och hur man kan dela upp talet 3, samt att fortsätta ett mönster.

Vi har pratat om ” höstdagjämningen” som var i onsdags, och vi har tränat på sammansatta ord t.ex smör+ gås = smörgås.

Vi firade med glass idag eftersom 0C sprang flest varv på skoljoggen av alla förskoleklasser, BRA JOBBAT!

På värdegrunden har vi startat med ” stopp min kropp” och framförallt pratat om att även om man själv vill göra nåt snällt mot en kompis som att kramas, så måsta man fråga innan om det är ok.

Idag har det regnat i stort sätt hela dagen, vi går ut ändå på raster mm, så se till att regnkläder, stövlar och extra kläder finns här.

Om det är dåligt väder på morgonen ( 7.30) så stannar vi inne. Det innebär att barnet kommer in, säger till ” hej nu är jag här” för avprickning. Vi har fönstret öppet om ni vill meddela något ang hämtning mm.

Påminner om nästa skuttdatum den 19/10, då det är jourfritids för anmälda barn. Kom ihåg att anmäla oavsett närvaro eller ej.

Trevlig helg   Eva, Flisan och Angelica.