0C

Veckobrev v 4

Måndag:   Studiedag , skolan är stängd

Tisdag:   Veckans bokstav : B,b   I-pad blå/ gula, bild för båda grupperna, ansvarsgr,

Onsdag:   I-pad röd/gröna, värdegrund blå/gula, Idrott blå/gula , matte röd/gröna

Torsdag:   Matte, blå/gula, värdegrund röd/gröna, veckans bokstav.

APT. Tegelbo stänger kl 15.45

Fredag:    Veckans bokstav , Tema

Nu har vi äntligen fått I-pads och de appar vi behöver, skolstil 2 och bookcreator. Vi har skrivit en faktatext om äpplet, samt pratat om vad en

faktatext är.

På matten har det handlat om siffran 7 och hur man kan dela upp det talet bl.a.

Vi har smygstartat vårt tema ” vatten”.

Påminner om att det är studiedag på måndag 24/1 och skolan är stängd. Nu går det bra att anmäla till jourfritids till skuttdagen den 15/2.

Lägger ut era tider för utvecklingssamtalen på bloggen. Kolla  på er tid och skriv upp den. Passar inte tiden kan ni byta sinns emellan, men meddela mig då i så fall, tack. Notera även att ni bekräftar tiden genom att maila mig, eva.dennerby@edu.stockholm.se   och meddelar om vi ska ta det via facetime eller telefonsamtal, samt vilket telefonnummer som gäller. Ert barn är med ca 10 min sen fortsätter vi i ca 15 minuter.

Det är många barn sjuka/ borta nu, är det covid relaterat, så meddela gärna oss det.

Trevlig helg Eva, Flisan och Angelica.

Viktiga datum:

APT 27/1, 24/2, 31,3, 5/5 , Tegelbo stänger kl 15.45