Information till alla vårdnadshavare med barn på fritids åk F-3 samt fritidsklubben Ikaros åk 4–6

Hej och välkomna till ett nytt läsår på Årstaskolan!

Här kommer datum för de dagar fritids stänger tidigare och de dagar vi har jourfritids på eftermiddagen, detta gäller när vi har APT samt SKUTT/Stormöte.

APT står för ArbetsPlatsTräff och det har vi en gång i månaden och då stänger vi fritids kl 15.45.

SKUTT står för SKolUTvecklingsTid och det har vi tre gånger per termin. I år kommer alla pedagoger genomgå en utbildning kring NPF-diagnosen Språkstörning under denna tid. Vid dessa totalt sex tillfällen under hela läsåret har vi jourfritids från kl 13, vilket innebär att vi bemannar fritids- och fritidsklubben med vikarier (våra vikarier är oftast välkända och har arbetat mycket hos oss) mellan kl 13 och 18.

Stormötet är det möte där all personal på skolan deltar. Detta ligger i direkt anslutning till SKUTT mellan kl 15.45 och 17.30 och är inget som påverkar er ytterligare.

När det gäller SKUTT/Stormöte kommer ni att behöva anmäla närvaro eller frånvaro från kl 13 på Skolplattformen, ni kommer att få ett sms när anmälan öppnar.

Följande datum stänger fritids- och fritidsklubb för APT kl 15.45:

HT 2021

• Torsdag 9 september
  • Torsdag 7 oktober
  • Torsdag 11 november
  • Torsdag 9 december

VT 2021

• Torsdag 27 januari
  • Torsdag 24 februari
  • Torsdag 31 mars
  • Torsdag 5 maj

Följande datum är det jourfritids från kl 13.00 med anledning av SKUTT/Stormöte:

HT 2021

• Torsdag 23 september
  • Tisdag 19 oktober
  • Onsdag 24 november

VT 2022

• Tisdag 15 februari
  • Onsdag 16 mars
  • Torsdag 21 april

Med Vänliga Hälsningar från Skolledningen på Årstaskolan genom Nina Park, biträdande rektor med ansvar för fritids- och fritidsklubb.