Skolavslutning, Skolstart och Festival

Nu är det riktigt nära det här läsårets slut och solen skiner på oss idag, vilket känns passande 😊

Skolavslutning

Nu på fredag den 10 juni har vi skolavslutning och för första gången sedan 2019 kan vi nu göra den i ett större, samlat format.
Det blir lite sång, lite prat och kanske något mer.

Årskurs F-6 på Hjälmarsvägen har sin gemensamma avslutning på skolgården klockan 09.00 – cirka 09.30.
Årskurs 7-9 på Simlångsvägen har sin gemensamma avslutning klockan 10.00 – cirka 10.45.
Övrig information om den här dagen får ni direkt från skolans enheter.

Nästa läsår

Nästa läsår börjar för eleverna torsdagen den 18 augusti klockan 09.00 på skolgården, på Hjälmarsvägen för årskurs F-6 och på Simlångsvägen för årskurs 7-9.
Personal håller upp skyltar med namn på klasserna dit eleverna ska gå. Fritids är öppet hela dagen, denna dag.
Fredagen den 19 augusti planeras att bli en mentorsdag, då klassen är med sina pedagoger.

Årstafestivalen

Ett jättetack till alla er som kom på Årstafestivalen den 19 maj!
Det var en härlig eftermiddag och kväll med fina uppträdanden, en massa stationer och aktiviteter, en massa selfies med Nassim och framför allt en massa möjligheter att träffas och prata med varann.
Att döma av reaktionerna så var det verkligen efterlängtat att vi kunde göra det här tillsammans.

Inte nog med att vi hade det bra tillsammans, vi hjälpte även andra. Alla pengar som kom in gick oavkortat till UNHCRs insamling för människor på flykt i Ukraina. Vi kunde inte göra en separat insamling och därför inte se den samlade summan som kom in, men vi vet att bara korv och annat som köket sålde drog in cirka 17 000 kronor. Toppen!

Tack för att vi hjälps åt på bästa sätt för att göra Årstaskolan till en bra plats för skolans elever.

Allt gott,

Kalle Enström