Veckobrev v. 2

Vi har i veckan arbetat med:

• Problemlösning
  • Repeterat uppdelning av tal
  • Skrivit brev
  • Skapat vinterskuggbild samt nyårsbild
  • Balans och tyngdpunkt
  • Normer och regler samt diskuterat skillnaden.

Idag har eleverna med sig en skrivbok hem med ett “brev” till er. Vi övar på att skriva berättande text och har skrivit om veckan i en bok vi kallar Brevet hem. Tanken med boken är att ni där hemma ska vara mottagare för texten som skrivs. Vi kommer varje fredag skriva om veckan, lite som ett veckobrev där eleverna väljer vad de vill berätta om. När ni får hem boken vore det toppen om ni läste och gärna skrev en liten kommentar, uppmuntran, fråga mm. Mitt tips är att ni sedan lägger Brevet hem boken i ryggsäcken så att den kommer tillbaka till skolan.

Viktiga datum framöver:

Måndag 24 januari, Studiedag, skola och fritids är stängt.

Torsdag 27 januari , APT, fritids stänger 15.45.

måndag, 8.00 – 13.20,

tisdag, 8.00 – 13.45, Idrott, ta med kläder, skor och handduk. Idrotten börjar kl. 8.00, vi ses vid idrottssalen och kom innan kl. 8.00 och gärna ombytta.

onsdag, 8.00 – 13.40. Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

torsdag, 8.00 – 14.15, Läsläxa kap 13, s. 56–60. Läs kapitlet minst tre gånger. Addera gärna fler lässtunder och andra böcker under veckan.

fredag, 8.00 – 13.00

Trevlig helg!