Veckobrev v. 20

Tack för att ni kom och gjorde Årstafestivalen till en så lyckad tillställning!

I veckan har vi bland annat arbetat med:

• Hundratavlan, talen 1-100.
  • Skrivit berättelser med början, mitt och slut.
  • Blommors olika delar.
  • Planterat tomatfrön.
  • Grekisk mytologi.
  • Skrivit brevet hem, ni får gärna skriva ett svar på elevernas brev.

Påminnelse! På dörren till hallen hittar ni en lista angående skolavslutningen. Vi vill veta vilka som ska äta lunch på skolan denna dag. Vänligen fyll i den.

Viktiga datum framöver:

Fredag 27 maj, Klämdag, ingen skola denna dag. Fritids är öppet för de som anmält.

Torsdag 2 juni, Friidrottsdag, vi har en heldag med olika friidrottsgrenar. Skolan ordnar matsäck och eleverna behöver tom matlåda, bestick, vattenflaska samt kläder att sporta i.

Onsdag 8 juni, Sommarutflykt med Sörgården. Vi åker på en gemensam utflykt. Eleverna ska ta med egen matsäck samt kläder efter väder.

Fredag 10 juni, Skolavslutning! kl. 9.00-10.30. I år är alla äntligen välkomna att fira med oss.

Vecka 21

måndag, 8.00 – 13.20,

tisdag, 8.00 – 13.45, Idrott, ta med kläder, skor och handduk. Idrotten börjar kl. 8.00, vi ses vid idrottssalen och kom innan kl. 8.00 och gärna ombytta.

onsdag, 8.00 – 13.40. Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

torsdag, 8.00 – 14.15, Kristihimmelsfärd dag, skolan är stängd.

fredag, 8.00 – 13.00, Fritids öppet för de som anmält.

Trevlig helg!

/Josefine och Sophie