Veckobrev v. 3

Denna vecka har tyvärr både jag och många elever varit sjuka. Hoppas att ni som är hemma är på bättringsvägen och att ni som varit i skolan fortsätter att hålla er friska!

Vi har i veckan bland annat arbetat med:

• Bokstaven Hh
  • Läsförståelse
  • Skrivit brev
  • Årstider, vinter
  • Problemlösning

Nu är det många frånvarande i skolan, både elever och personal. Vi önskar att ni går in på Skolplattformen eller i appen ”anmäl frånvaro” och anmäler alla dagar ditt barn är frånvarande. I appen kan det göras för en dag, i Skolplattformen kan det göras för flera dagar. Vi har som rutin att ringa till vårdnadshavaren vars barn inte är sjukanmälda. Det gör vi under första lektionen. Är det många som missat att sjukanmäla, så tar detta ganska lång tid. Tid som tas från barnen. Vi vädjar därför till er att komma ihåg att sjukanmäla så att vi slipper använda tiden till att ringa och hellre kan vara med elverna. Tack!

Viktiga datum framöver:

Måndag 24 januari, Studiedag, skola och fritids är stängt.

Torsdag 27 januari , APT, fritids stänger 15.45.

Vecka 4

måndag, 8.00 – 13.20, Skolan är stängd!

tisdag, 8.00 – 13.45, Idrott, ta med kläder, skor och handduk. Idrotten börjar kl. 8.00, vi ses vid idrottssalen och kom innan kl. 8.00 och gärna ombytta.

onsdag, 8.00 – 13.40. Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

torsdag, 8.00 – 14.15, Läsläxa kap 14. Läs kapitlet minst tre gånger. Addera gärna fler lässtunder och andra böcker under veckan.

fredag, 8.00 – 13.00

Trevlig helg!