Veckobrev v. 37

Hej!

I veckan har vi arbetat med bokstaven Ss. Vi avslutade därför veckan med att göra solar. På NO-lektionerna har vi arbetat med temat årstidsväxlingar. Vi har tittat på träd och lärt oss om några av de vanligaste träden i Sverige. Vi har i veckan gått en promenad runt i Årsta för att titta på vägmärken eftersom vi arbetar med temat trafik på SO-lektionerna. Vi fotade av en massa vägmärken som vi kommer att titta på nästa vecka samt prata om vad de betyder.

Nu har Carolina genomfört bedömningsstödet med alla i årskurs 1 och har börjat arbeta en till en med vissa elever. Vi hoppas att stöd från speciallärare kommer igång inom kort.

Vi har bestämt att flytta fram utvecklingssamtalen till efter att alla restriktioner förhoppningsvis har släppt den 29 september. Det hade, om möjligt, varit trevligt att få träffa er alla på plats i skolan för utvecklingssamtal tillsammans med era barn. Självklart kommer det också gå att välja att genomföra de digitalt för de som vill. Jag återkommer med mer information framöver.

Nästa vecka kommer vi att ha en brandövning.

Viktiga datum framöver:

Onsdag 22 september, Höstutflykt, vi kommer denna dag gå på utflykt i närområdet tillsammans med alla i åk 1. Vi kommer att grilla korv och spendera dagen ute. Vi ses som vanligt i klassrummet på morgonen och kommer att vara tillbaka innan mellanmålet. Viktigt att ha kläder efter väder denna dag!

Torsdag 23 september, Skutt, skolutvecklingsmöte. Fritids stänger kl. 13.00 denna dag. Vid behov av omsorg maila mig.

Vecka 38

måndag, 8.00 – 13.20,

tisdag, 8.00 – 13.45, Idrott, ta med kläder, skor och handduk. Idrotten börjar kl. 8.00, vi ses vid idrottssalen och kom gärna lite innan kl. 8.00.

onsdag, 8.00 – 13.40, Höstutflykt, vi grillar korv och är ute, kläder efter väder denna dag!

torsdag, 8.00 – 14.15, Läsläxa kap 2 s. 12–15, Skutt, fritids stänger kl 13.00.

fredag, 8.00 – 13.00, Skolfoto, kompletteringstid för de som inte var här.

Trevlig helg!

/Josefine och Sophie