Veckobrev v. 46

Från och med den 5 dec och ca 2 månader framåt kommer jag vara sjukskriven på grund av en knäskada. Vikarien heter Malin Eklind. Hon kommer börja redan den 28 november för att tillsammans med mig lära sig alla våra rutiner samt vad vi arbetar med. Malin kommer att vara ledig en av dessa veckor. Då är det Marlon Ekström som kommer vara här. Sophie kommer vara på plats precis som vanligt samt Johnny.

I veckan har vi bland annat arbetat med:

• Lärt oss om Antarktis.
  • Multiplikation
  • Övat på subtraktion med uppställning.
  • Barnboksveckan, (se bilder nedan) vi har uppmärksammat barnboksveckan genom att lära oss om några kända barnboksförfattare samt kända barnbokskaraktärer t. ex. Tove Jansson och Roald Dahl.
  • Programmerat Bee-Bots och övat på att skriva kod.
  • Skrivit brevet hem. Ni får gärna skriva ett svar i elevernas böcker!

Kommande veckor ska vi plantera samt göra ljuslyktor. Om man har möjlighet får man gärna lämna in plastkrukor samt rena glasflaskor!

Läxa

Diamantjakten kap 10,

Viktiga datum framöver

Måndag 21 november, SKUTT, jourfritids för de som anmält.

måndag, 8.00-12.40, SKUTT

tisdag, 8.00 – 13.40,

onsdag, 8.00 – 13.40. Simning, ta med badkläder och handduk.

torsdag, 8.00 – 13.45 Idrott, ta med kläder, skor och handduk. Läsläxa kap 10

fredag, 8.00-12.40 Ta med Brevet hem-boken.

Trevlig helg!

/Josefine och Sophie