Veckobrev v. 50

I veckan har tyvärr många elever varit sjuka och vi har flera dagar bara varit 14 elever i klassen. Detta har gjort att lektionerna har blivit lite annorlunda för att anpassa till den grupp som varit här.

Vi har i veckan arbetat med:

• Addition och subtraktion inom talområdet 0–20
  • Bokstaven Uu
  • Vi har lärt oss om traditionerna kring Lucia och jul.
  • Byggt pepparkakshus av papper.
  • Julpysslat

Hämtning och lämning utomhus

Med tanke på det ökade smittläget, tar vi inte längre emot vårdnadshavare inomhus. All hämtning och lämning sker på skolgården. Vi hoppas att ni respekterar dessa riktlinjer. På morgonen finns personal ute mellan 7.30-8.00, så behöver ni lämna till en vuxen lämna under denna tid. Kommer ditt barn sent behöver de gå in i skolbyggnaden själv.

Vi har idag fredag beslutat att ställa in julminglet som var tänkt den 21/12. Vi tycker det är synd, men att det är det enda rätta när läget är som det är.

Viktiga datum framöver:

Onsdag 22 december, Julavslutning, endast för elever i klassrummet kl. 9.00-10.30. Skoldagen börjar 9.00 och slutar 10.30. Det är självklart morgonfritids precis som vanligt för de som behöver.  Därefter är det lunch för de barn som stannar på fritids.

Tisdag 11 januari, Skolstart

Vecka 51