Veckobrev v. 12

I veckan har vi:

• I svenska har vi skrivit berättelser och läst upp dem. Vi har även arbetat med läsförståelse.
  • I NO har planeterna varit i fokus. Det blev ett grupparbete där de sedan presenterade sin planet för klassen.
  • En liten grej of the week med ESRANGE där eleverna fick fakta och sedan skrev en egen text.
  • I SO har vi haft klassråd och elevråd. Vi har även pratat om ambulansen.
  • I matten har vi arbetat med hundratal och repetition av tidigare moment.
  • På engelskan arbetade vi med ord för Cooking och Food
  • Lyssnat klart på Monstret Frank och börjat med nästa del: Monstret på cirkusen.
  • På idrotten användes pulsklockor.
  • Skrivit brevet hem så kolla er mail och svara gärna! Om du inte fått mail från ditt barn dubbelkolla skräpkorgen eller hör av dig till mig så dubbelkollar vi att det är rätt adress. Vi har skickat till den mail som står angiven i skolplattformen.

Läxa

Läsläxa kapitel 21. Läs kapitlet minst 3 gånger.

Skrivläxa. I den blå skrivboken behöver eleverna svara på frågorna med hela meningar.

Viktiga datum framöver

Utvecklingssamtal 18/4 och 25/4. Tider kommer skickas ut när det närmar sig.

4/5 Konsert med Tvåornas kör kl. 19.00 på Musikaliska vid Nybrokajen.

Inbjudan till Konsert med Tvåornas Kör

Under våren 2023 har 1727 barn i åk 2 och anpassad grundskola träffat Kulturskolans lärare och sjungit de specialskrivna låtarna i Tvåornas kör. Det är dags för cirka tvåhundra barn från olika skolor och stadsdelar att mötas på Musikaliskas scen i konserter ackompanjerade av ett liveband från Kulturskolan! 30 min innan konserten öppnar Musikaliska sina dörrar för publik och deltagande klasser. Varje sjungande barn får ta med sig två vuxna som publik. Småsyskon kan sitta i knä. Musikaliska har begränsat antal platser och säkerheten är viktig.

Vecka 13

Måndag, 8.00 – 13.20

Tisdag, 8.00 – 13.45

Onsdag, 8.00 – 13.40 Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

Torsdag, 8.00 – 13.55 Lämna in läxan

Fredag, 8.00 – 12.45 Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

/Sofia och Love

Sofia.lestrup@edu.stockholm.se