Veckobrev v. 19

Hej!

I veckan har vi bland annat arbetat med:

• Rabblat alfabetet och arbetat med alfabetisk ordning
  • Skrivit vårdikter
  • I NO har vi sorterat växter i egna kategorier
  • I SO har vi haft klassråd och elevråd.
  • Samtalat om trygghet. Var vi känner oss trygga respektive otrygga på skolan och vad det är som gör att vi känner så. Klassen tyckte allmänt att platser där man är van att vara och där man vet vad som förväntas känns trygga. Platser där man inte brukar vara, där det ofta blir konflikter eller händer oväntade saker känns mer otrygga.
  • Arbetat vidare med symmetri
  • Varit på bio. Vi såg: Ron rör om. Efteråt samtalade vi länge om vänskap, att känna sig utanför och om hur vi påverkas av sociala medier
  • Som hälsomånadsuppdrag har vi gått på en rask promenad och pratat om koncentration. Hoppas ni fyller i utmaningen hemma. Den ska lämnas in nästa vecka
  • Varit i biblioteket
  • Skrivit brevet hem

På första dörren till klassrummet hittar ni nu en lista angående skolavslutningen. Vi vill veta vilka som ska äta lunch på skolan denna dag. Vänligen fyll i den.

Löss – Det har varit flera fall av löss i klassen. Håll koll och behandla vid behov.

Läxa

Skrivläxa. Vad är du bra på? Skriv och berätta med hela meningar. Lämna in på tisdag 17/5

Viktiga datum framöver (det blev en lång lista med ”kom ihåg” saker)

19/5 Årstafestivalen 16.00-19.00

26/5 Röd dag, skola och fritids är stängt

27/5 klämdag, ingen skola. Fritids är öppet för de som anmält.

2/6  Friidrottsdag, vi har en heldag med olika friidrottsgrenar. Skolan ordnar matsäck och eleverna behöver tom matlåda, bestick, vattenflaska samt kläder att sporta i.

8/6 Sommarutflykt med Sörgården. Vi åker på en gemensam utflykt. Eleverna ska ta med egen matsäck samt kläder efter väder.

10/6 Skolavslutning. Föräldrar är välkomna! Återkommer med mer information.

Vecka 20

Måndag, 8.00-13.15

Tisdag, 8.00 –13.45. Idrott – ta med kläder, skor och handduk. Lämna in läxan och brevet hem samt hälsomånadslappen

Onsdag, 8.00 – 13.30

Torsdag, 8.00 – 13.45, Idrott – ta med kläder, skor och handduk.  Årstafestivalen

Fredag, 8.00 – 11.00. Skoldagen slutar tidigare som kompensation för Årstafestivalen. Fritids som vanligt

Ni är ALLTID välkomna att kontakta mig vid frågor, tankar, funderingar m.m.

Trevlig helg!

/Sofia