Veckobrev v. 20

Tack för trevligt deltagande under Årstafestivalen. Det var så kul att se de modiga som uppträdde och alla glada miner. Äntligen händer det saker igen.

I veckan har vi bland annat arbetat med:

• Skrivit meningar om oss själva
  • I NO har vi fortsatt arbeta med växter. Vi har planterat frön, pratat om frö och sporväxter, arbetat med växternas livscykel och lärt oss fakta om Carl von Linné. (Eller vad hette han egentligen? Fråga kidsen!)
  • I SO har vi börjat prata om några historier ur bibeln. Denna vecka hörde vi om Noas ark.
  • Mönster och talföljder samt ental och tiotal. Det är fortfarande lite svårt med vilken siffra som är ental respektive 10 tal och vad placeringen betyder
  • Vi har avslutat hälsomånadsutmaningen med ”Run the world” där vi tillsammans samlat varv på 400 meter.
  • Läst klart Jakten på Jack
  • Skrivit brevet hem

Kryssa i listan som sitter på första dörren till klassrummet angående om ert barn ska äta lunch på skolavslutningen eller inte. Det går även bra att maila mig.

Läxa

Skrivläxa. Förvandling? Skriv och berätta med hela meningar. Lämna in på tisdag 25/5

Viktiga datum framöver

26/5 Röd dag, skola och fritids är stängt

27/5 klämdag, ingen skola. Fritids är öppet för de som anmält.

2/6  Friidrottsdag, vi har en heldag med olika friidrottsgrenar. Skolan ordnar matsäck och eleverna behöver tom matlåda, bestick, vattenflaska samt kläder att sporta i.

8/6 Sommarutflykt med Sörgården. Vi åker på en gemensam utflykt. Eleverna ska ta med egen matsäck samt kläder efter väder.

10/6 Skolavslutning. Föräldrar är välkomna! 9.00 samlas vi för gemensam avslutning på skolgården. Sedan går vi till klassrummet där vi avslutar terminen ca 10.30

Måndag, 8.00-13.15

Tisdag, 8.00 –13.45. Idrott – ta med kläder, skor och handduk. Lämna in läxan och brevet hem

Onsdag, 8.00 – 13.30

Ni är ALLTID välkomna att kontakta mig vid frågor, tankar, funderingar m.m.

Trevlig helg!

/Sofia