Veckobrev v. 22

Nästa vecka är den sista för eleverna i åk 1 innan sommarlov. De har gjort ett fantastiskt jobb detta läsår och utvecklats mycket. Det är så kul att få följa eleverna och jag ser fram emot ett nytt läsår tillsammans här på Sörgården.

Alla behöver ta med en stor påse eller väska för att kunna ta hem arbeten och böcker som vi använt under året. Gärna redan på tisdag. Det är bra om ni även tar hem extrakläder och saker från hallen då det kommer städas och flyttas runt under sommaren.

I veckan har vi:

• Arbetat med skiljetecken. Framförallt frågetecknet.
  • I NO har vi dokumenterat våra plantor som växer för fullt
  • I SO har vi pratat om bibelhistorier. Nu handlade det om ”pojken i vasskorgen”
  • Matematiken har ägnats åt datalogiskt tänkande, programmering och Bee-Bots utmaningar samt ental, tiotal och hundratal
  • Lärt oss om Sveriges Nationaldag
  • Upplevt brandlarm
  • Lekt i regnet
  • Läst Nelly Rapp och trollpackan samt passat på att leka Pomperi Possa
  • Skrivit brevet hem

Viktiga datum framöver

– Onsdag 8 juni, Sommarutflykt med Sörgården. Vi åker på en gemensam utflykt. Eleverna ska ta med egen matsäck samt kläder efter väder.

– Fredag 10 juni, Skolavslutning! kl. 9.00-10.30. I år är alla äntligen välkomna att fira med oss. Vi ses på skolgården, utan för vår entré, för att ha gemensam avslutning tillsammans med hela skolan. Vi går sedan till klassrummet ca 9.30. För de barn som är kvar kommer det att serveras lunch kl. 10.30. Ifall ditt barn behöver omsorg innan kl. 9.00 så är det personal på plats som vanligt.

– Skolan startar höstterminen den 18 Augusti kl. 9.00

Måndag, Sveriges Nationaldag, Skolan stängd

Tisdag, 8.00 –13.45. Idrott – ta med kläder, skor och handduk.

Onsdag, 8.00 – 13.30 UTFLYKT. Ta med egen matsäck och kläder efter väder

Torsdag, 8.00 – 13.45.

Fredag, 9.00 – 10.30. Skolavslutning.

Ni är ALLTID välkomna att kontakta mig vid frågor, tankar, funderingar m.m.

Trevlig helg!

/Sofia