Veckobrev v. 3

Hej!

I veckan har vi bl.a. arbetat med:

• veckans bokstav: H
  • välskrivning
  • skriva berättelser utifrån sekvensbilder
  • repeterat uppdelning av tal
  • startat med tiotalsövergång
  • Spelat mattebingo med begrepp
  • Ny högläsningsbok
  • Året i NO

Det har varit en vecka med många frånvarande i skolan, både elever och personal. Vi önskar att ni går in på Skolplattformen eller i appen ”anmäl frånvaro” och anmäler alla dagar ditt barn är frånvarande. I appen kan det göras för en dag, i Skolplattformen kan det göras för flera dagar. Vi har som rutin att ringa till vårdnadshavaren vars barn inte är sjukanmälda. Det gör vi under första lektionen. Är det många som missat att sjukanmäla, så tar detta ganska lång tid. Tid som tas från barnen. Vi vädjar därför till er att komma ihåg att sjukanmäla så att vi slipper använda tiden till att ringa och hellre kan vara med elverna. Tack!

Påminner även om att skolan när helt stängd för studiedag på måndag.

Läxa

• Kapitel 14, Hur kunde du? Läs kapitlet minst tre gånger. Addera gärna fler lässtunder och andra böcker under veckan.

Viktiga datum framöver

15/2 SKUTT. Anmälan till jourfritids är öppen till 7/2

v. 9 Sportlov

Vecka 4