Veckobrev v. 35

Hej,

Tack för att så många av er dök upp och sa hej i torsdags! Det var väldigt trevligt att träffa er och prata lite.

I svenska har vi arbetat med bokstaven M och skapade därför massa möss på bildlektionen. Matematiken har ägnats åt taluppfattning och praktiska övningar om talraden. I år har eleverna en egen iPad så vi har loggat in på vektor för att träna matematik.

Vi har även besökt biblioteket och fått en genomgång om hur allt fungerar där. Nu har alla ett personligt lånekort och behöver ta ansvar för sina böcker.

När ni är hemma sjuka behöver ni anmäla frånvaro i skolplattformen för varje dag. Via sms blir det en dag i taget, men loggar ni in i skolplattformen kan ni anmäla för flera dagar på en gång.

Ni som har behov av specialkost behöver fylla i länken (finns i tidigare blogginlägg) varje år, men lämnade ni intyg förra året behövs inget nytt. Jag skulle uppskatta om ni även kunde maila mig vad som gäller då länken går direkt till köket

Viktiga datum framöver

9/9 APT fritids stänger 15.45

23/9 SKUTT, fritids stänger 15.00. Anmälan för behov av omsorg finns tillgänglig på skolplattformen.

måndag, 8.00 – 13.15

tisdag, 8.00 – 13.45, Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

onsdag, 8.00 – 13.30, läxan lämnas ut

torsdag, 8.00 – 13.50, Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

fredag, 8.00 – 13.05.

Ni är ALLTID välkomna att kontakta mig vid frågor, tankar, funderingar m.m.

Trevlig helg!

/Sofia