Veckobrev v. 36

Vi startade veckan med en trafikpromenad genom Årsta för att bekanta oss med trafikregler och skyltar i vår omgivning. Vi har skapat egna små trafikskyltar och pratat om dess betydelse.

NO lektionerna har ägnats åt träd. Vi har lärt oss fakta om barr och lövträd samt skrivit om trädets delar.

I matte har vi testat på problemlösning i par samt övat vidare på hur man kan ta reda på vilken term som saknas.

Veckans rimvers på A fick eleverna pussla ihop själva med ord vilket resulterade i många kreativa meningar. Apor pryder våra väggar efter bildlektionen.

Musiken ägnades åt kalendern med visor om dagar, månader och årstider. Det sitter inte riktigt ännu så vi övar vidare.

Vår klass skulle behöva representanter till föräldrarådet. Det är fyra tillfällen per läsår. Nästa möte är 7/10 och det genomförs digitalt. Där kan ni föräldrar ta upp frågor och funderingar som rör vår enhet och era barns skolgång. Maila mig om du kan tänka dig att ställa upp.

Det har blivit lite konflikter i klassen gällande medhavd mat. Det blir byteshandel och ”bjuda vissa”. OM man behöver ta med någon frukt/grönsak (ej riskakor) äter man sin egen. Vi äter lunch tidigt så behovet borde inte vara så stort.

Läxa

Kapitel 1, Monstret Olle, sidan 8-11. Hoppas ni kommit igång och fått till några trevliga lässtunder.

Viktiga datum framöver

23/9 SKUTT, fritids stänger 15.00. Anmälan för behov av omsorg finns tillgänglig på skolplattformen.

måndag, 8.00 – 13.15

tisdag, 8.00 – 13.45, Lämna in läxan, Idrott UTE, skoljoggen

onsdag, 8.00 – 13.30, läxan lämnas ut

torsdag, 8.00 – 13.50, Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

fredag, 8.00 – 13.05.

Ni är ALLTID välkomna att kontakta mig vid frågor, tankar, funderingar m.m.

Trevlig helg!

/Sofia