Veckobrev v. 37

Vi avslutade veckan med att lära oss om Vincent van Gogh och måla solrosor. Vi har även hunnit med ett besök i biblioteket, pratat trafik och övergånsställen, läst om ”våra” träd, lärt oss en rimvers om spindeln, skrivit saga på iPad och mycket mer.

I veckan har vi börjat med projekt lekgrupper. Under första rasten blir eleverna indelade i lekgrupper. Vi vill främja nya lekkonstellationer och möjligheter till att upptäcka nya aktiviteter samt att de ska lära känna alla klasskompisar. Det är väldigt lätt att man fastnar i att leka med de man brukar leka med och risken är då att man går i samma klass i 4 år och inte riktigt känner varandra.

Nu har Carolina genomfört bedömningsstödet med alla i åk 1 och har börjat arbeta en-till-en med några elever. Inom kort hoppas vi även att speciallärarstödet kommer igång.

Nästa vecka kommer vi att ha brandövningar.

Vi har bestämt att flytta fram utvecklingssamtalen till efter att alla restriktioner förhoppningsvis har släppt den 29 september. Det hade, om möjligt, varit trevligt att få träffa er alla på plats i skolan för utvecklingssamtal tillsammans med era barn. Självklart kommer det också gå att välja att genomföra de digitalt för de som vill. Jag återkommer med mer information framöver.

Läxa

Kapitel 2, Momman, sid: 12-15

Viktiga datum framöver

22/9 Utflykt. Vi kommer vara ute under hela dagen och grilla korv tillsammans med alla i åk 1. Se till att barnen är klädda efter väder. Vi startar dagen som vanligt kl.8.00 och är tillbaka till mellis.

23/9 SKUTT. Skola och fritids stänger 13.00. Maila mig vid behov av jourfritids.

24/9 Skolfoto, komplettering. Ni som inte var med när vi tog skolfoto har möjlighet att göra det mellan 14.30-17.00 nästa fredag. Det sker i konferensrummet på Sörgården, precis under vårat klassrum.

måndag, 8.00 – 13.15

tisdag, 8.00 – 13.45, Lämna in läxan, Idrott – ta med kläder, skor och handduk

onsdag, 8.00 – 13.30, läxan lämnas ut, Utflykt – kläder efter väder

torsdag, 8.00 – 13.00, Idrott, ta med kläder, skor och handduk. Skola och fritids stänger 13.00

fredag, 8.00 – 13.05.

Ni är ALLTID välkomna att kontakta mig vid frågor, tankar, funderingar m.m.

Trevlig helg!

/Sofia