Veckobrev v. 38

Vi startade veckan med en trevlig fadderträff på Tegelbo. Utflykten blev lyckad och vi letade hösttecken i naturen.

• Vi har skrivit fakta om träd i NO
  • Pratat om cyklar i SO
  • Arbetat med strategin Tiokompisar i matte
  • Skrivit ord och meningar med R samt gjort en akrostikondikt på vårat namn i svenskan
  • Pratat om toner på Musiken
  • Ritat Rävar enligt instruktion på bilden
  • Fortsatt läsa Tzatzatsiki och fört samtal om texten

Vi har märkt att många glömmer idrottskläder så vill bara påminna om att det är både tisdagar och torsdagar ni behöver ta med det.

Info från skolsyster

Hälsobesök årskurs 1 under höstterminen 2021

Eleven tillsammans med vårdnadshavare erbjuds hälsobesök hos skolsköterska och skolläkare för undersökning och vaccination.

Under besöket kontrolleras rygg, längd- och viktutveckling. För pojkar förvissar en sig om att båda testiklarna är på plats. Grovmotorik bedöms gällande balans och koordination. I besöket ingår ett samtal kring elevens mående och trivsel.  Eleven erbjuds den sista dosen av MPR-vaccin mot mässling, påssjuka och röda hund. Förbered gärna barnet inför besöket och vaccinationen. Undersökningen tar ca 20 minuter och sker under tisdagar då skolläkaren är hos oss. Kallelse skickas till er vårdnadshavare ca 2 veckor innan planerat besök.

Viktigt: Om läkarbesöket sker under skoltid vore det toppen om ni informerar läraren om er bokade tid.

Therese Haraldsson, Skolsköterska

Läxa

Kapitel 3, Den magiska kulan

Viktiga datum framöver

7/10 APT och enhetsråd. Fritids stänger 15.45

måndag, 8.00 – 13.15

tisdag, 8.00 – 13.45, Lämna in läxan, Idrott – ta med kläder, skor och handduk

onsdag, 8.00 – 13.30, läxan lämnas ut

torsdag, 8.00 – 13.45, Idrott, ta med kläder, skor och handduk

fredag, 8.00 – 13.05.

Ni är ALLTID välkomna att kontakta mig vid frågor, tankar, funderingar m.m.

Trevlig helg!

/Sofia