Veckobrev v. 47

Veckan startade med snökaos och vi promenerade till och från Gullmarsplan för att ta oss till simskolan. Vi har även arbetat med

• Vi har varit kvar i Nordamerika och lärt oss fakta om djuren där samt frihetsgudinnan.
  • Vi har börjat med multiplikation.
  • Programmerat Bee Bots
  • Börjat med en ny högläsningsbok: Snösystern
  • Vi planerar för och övar på ett litet julspel som vi förhoppningsvis bjuder in er att få se.
  • Bibblan har vi besökt
  • Engelskan handlade om ”skol-ord”.
  • Brevet hem ligger i väskorna.

Det är många konflikter i klassen just nu och saker eskalerar fort. Prata hemma om att det är viktigt att eleverna kommer till oss vuxna när det händer något så att vi kan hjälpa till att lösa och hantera de situationer som uppstår.

Läxa

Läsläxa kapitel 11. Läs kapitlet minst 3 gånger.

Skrivläxa. I den blå skrivboken behöver eleverna svara på frågorna med hela meningar.

Viktiga datum framöver

Nu går det att anmäla närvaro/frånvaro för Jullovet på skolplattformen.

Om ni inte ska äta lunch här på skolavslutningen den 22/12 skicka gärna ett mail till mig. Det skulle underlätta för kökets planering.

Måndag, 8.00 – 13.10 Simskola. Ta med badkläder och handduk.

Tisdag, 8.00 – 13.35

Onsdag, 8.00 – 13.35 lämna in läxan och brevet hem.

Torsdag, 8.00 – 13.30

Fredag, 8.00 – 12.45. Idrott inne, ta med kläder, skor och handduk.

/Sofia och Love

Sofia.lestrup@edu.stockholm.se