Veckobrev v. 50

Hej,

Den här veckan har det varit många frånvarande så vi har fokuserat på repetition, övning och färdighetsträning. Vi har arbetat med veckans bokstav, skrivit tokmeningar och juldikter. Mattestrategin för veckan har varit att öka med 0-3 och minska med 0-3. Vi har pratat vidare om nyheter och läst in läxan på iPad. Det blev lite teknik på schemat när vi byggde ett pepparkakshus i papper. I måndags hade vi samarbetslekar med alla ettor på Sörgården och idag har vi haft pysseldag. Idag kom även Moa och hälsade på oss, hon börjar i vår klass efter jul. Hon blev väl omhändertagen av klassen och vi hälsar henne och familjen välkommen!

Hämtning och lämning utomhus!

Med tanke på det ökade smittläget, tar vi inte längre emot vårdnadshavare inomhus. All hämtning och lämning sker på skolgården. Vi hoppas att ni respekterar dessa riktlinjer. På morgonen finns personal ute mellan 7.30-8.00, så behöver ni lämna till en vuxen lämna under denna tid. Kommer ditt barn sent behöver de gå in i skolbyggnaden själv.

Vi har idag fredag beslutat att ställa in julminglet som var tänkt den 21/12. Vi tycker det är synd, men att det är det enda rätta när läget är som det är.

Avslutningsdagen börjar eleverna kl. 9.00 i klassrummet men fritids är öppet som vanligt på morgonen.

Viktiga datum framöver

11/1 2022 Skolstart 8.00 i klassrummet

måndag, 8.00 – 13.15.

tisdag, 8.00 – 13.45.

onsdag, 9.00-10.30 JULAVSLUTNING

Ni är ALLTID välkomna att kontakta mig vid frågor, tankar, funderingar m.m.

Trevlig helg!

/Sofia