Veckobrev

Hej föräldrar.

Denna vecka har varit lite annorlunda med tanke på att många har varit sjuka och att många behövt vara hemma på grund av karantän som har gällt. Hoppas att vi snart kan se en vändning och att vi får alla elever tillbaka.
Vi har läsläxa till på onsdag. Kap 14.

Vi skrev brev hem idag till er i den gröna skrivboken. Detta gör vi varje fredag.

Jag läser högt ur en bok som bygger på att diskutera tankar. Här finns en liten beskrivning av innehållet.

Nu är det många frånvarande i skolan, både elever och personal. Vi önskar att ni går in på Skolplattformen eller i appen ”anmäl frånvaro” och anmäler alla dagar ditt barn är frånvarande. I appen kan det göras för en dag, i Skolplattformen kan det göras för flera dagar. Vi har som rutin att ringa till vårdnadshavaren vars barn inte är sjukanmälda. Det gör vi under första lektionen. Är det många som missat att sjukanmäla, så tar detta ganska lång tid. Tid som tas från barnen. Vi vädjar därför till er att komma ihåg att sjukanmäla så att vi slipper använda tiden till att ringa och hellre kan vara med elverna. Tack!

På måndag är det hel studiedag för skolans personal.
Nu vill jag, Shakira och Larsa önska er en skön helg tillsammans.