Årstafestivalens comeback!

Under de två senaste åren har vi på grund av pandemin inte kunnat ha någon Årstafestival men nu är det dags igen! Vi har före uppehållet haft festivalen i minst 10 år, så det finns många minnen knutna hit.

Tanken med Årstafestivalen är att skapa ett tillfälle där alla elever, föräldrar, nära släktingar och skolans medarbetare träffas, provar saker på olika stationer, uppträder och/eller tittar på uppträdanden, småpratar och umgås.
I år kan det här vara viktigare och mer värt än någonsin tidigare, som en del i att återta våra sociala sammanhang efter den långa pandemiperioden.

Nassim Al Fakir
I år får vi besök av Nassim Al Fakir som uppträder på Årstafestivalen
Fotograf: Frankie Fouganthin CC BY-SA

Tid: torsdag 19 maj klockan 16.00-19.00
Plats: Skolgården på skoldelen vid Årsta torg, Hjälmarsvägen 16

Om innehållet

• Stationer som planeras och genomförs av eleverna. Ofta kan du på stationen prova något eller tävla.
  • Vi kommer att ha en stor scen samt minst en mindre scen, där först och främst elever uppträder men även annat händer.
  • Nassim Al Fakir kommer i år att finnas på plats på festivalen. Nassim kommer både att stå på scenen och gå runt och testa våra stationer.
  • Hälsomånaden för årskurs F-6 avslutas med prisutdelning för klasserna.
  • I år kan vi även passa på att fira att vår skola fyllde 75 år förra året (då kunde vi ju inte samlas över huvud taget).
  • Det kommer att finnas försäljning av korv och dricka, troligen även en del annat. Alla pengar som ni betalar för något under festivalen går oavkortat till välgörande ändamål.
  • Eleverna och festivalen: Obligatorisk närvaro för alla elever. Eleverna har antingen sovmorgon eller slutar tidigare dagen efter, som tidskompensation. Mer exakt information om det här kommer via Enheterna.
    Alla klasser och/eller elevråden planerar vad som ska göras på de olika stationerna. Alla elever kommer att få hamburgare och liknande strax innan festivalen börjar, så att de orkar med hela eventet.

Kalle Enström
Rektor | Årstaskolan