Info från gymnastiklärare.

Hej, även i år är det jag, Patrik Bäckström, som kommer vara klassens idrottslärare. Denna termin träffas vi 1 gång per vecka då klassen har simskola, sedan blir det 2 gånger per vecka igen nästa termin. Vi kommer börja med uteidrott direkt och det första temat är att vi ska lära oss mer om kartan och hitta med hjälp av den på skolgården och i vår närmiljö. Det blir också en del lekar och samarbete ute under samma period. Efter denna period kommer vi bland annat göra flera saker på temat motorik, alltså vi tränar oss att ha koll på kroppen när vi gör olika rörelser. Vi kommer även att springa en del i olika hinderbanor, stationer och lekar för att få upp vår puls och börja lära oss hur viktigt det är att röra på sig och att träna sitt hjärta. Min tanke är att det ska bli mycket fart och lite prat så att vi verkligen fyller på med kroppens behov av 60 min rörelse varje dag.

Att ta med till idrotten:

• Idrottskläder (kläder att byta om till som man kan svettas och som är lätta att röra sig i)
  • Handduk (jag tycker att man duschar efter idrotten och skickar ni som föräldrar med handduk räknar jag med att ert barn ska duscha)
  • Skor som man kan springa i både ute och inne. (har man inte inneskor idrottar man barfota, inga strumpor pga halkrisken)

Är det något du tycker är viktigt som jag ska veta om ditt barn som påverkar idrotten, tex astma, allergier osv skicka gärna ett mail.

Vi ses / Patrik patrik.backstrom@edu.stockholm.se

Patrik Bäckström