Veckobrev

veckan som gått:
Denna vecka har vi tagit ytterligare steg i att sätta rutinerna i att gå i skolan. Fler moment börjar sätta sig och resultatet blir att man blir trygg i vad man ska göra och i vilken ordning. Jag känner verkligen att alla har gjort stora framsteg. Denna vecka har vi bland annat gjort:

Svenska:

Skrivit faktatext om träd.

Vi tränar på att ha mellanrum mellan orden samt använda versaler och gemena bokstäver på rätt sätt.

Vi har också tittat på andra elevers berättelsetexter för att titta på hur andra skriver.
Matematik:

Vi jobbar vidare med taluppfattningen, fler, färre, dubbelt och hälften.

Utvecklingssamtal:

Vi har bestämt att flytta fram utvecklingssamtalen till efter att alla restriktioner förhoppningsvis har släppt den 29 september. Det hade, om möjligt, varit trevligt att få träffa er alla på plats i skolan för utvecklingssamtal tillsammans med era barn. Självklart kommer det också gå att välja att genomföra de digitalt för de som vill. Jag återkommer med mer information framöver.

Nästa vecka kommer vi att ha en brandövning.

Bedömningsstöd

Nu har Carolina genomfört bedömningsstödet med alla i årskurs 1 och har börjat arbeta en till en med vissa elever. Vi hoppas att stöd från speciallärare kommer igång inom kort.

Viktiga datum:

måndag, 8.00 – 13.20.

Tisdag, 8.00 – 13.30 Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

onsdag 22/9 8.00 – 13.30 biblioteksbesök.

Höstutflykt, vi kommer denna dag gå på utflykt i närområdet tillsammans med alla i åk 1. Vi kommer att grilla korv och spendera dagen ute. Vi ses som vanligt i klassrummet på morgonen och kommer att vara tillbaka innan mellanmålet. Viktigt att ha kläder efter väder denna dag!

Torsdag 23 september 8:00-13:30: idrott, ta med kläder, Skutt, skolutvecklingsmöte. Fritids stänger kl. 13.00 denna dag. Vid behov av omsorg maila Jonas.

fredag, 8.00 – 13.00, Skolfoto, kompletteringstid för de som inte var här.

behöver ni kontakta mig gör ni det enklast via Mail.

Trevlig helg!

Tobbe, Jonas