Veckobrev v 11.

Hej föräldrar.

Vi går verkligen mot ljusare tider och våren nalkas. Vi tränar och fördjupar oss i lite olika intressanta saker just nu:

• I matematiken repeterar vi positionssystemet där siffrorna står för olika värden utifrån position. Vi vill mer och mer automatisera tabellerna samt stärka kopplingen till division.
  • I so så har vi haft givande diskussioner om pengars värde och hur kan man vara smart med dem. Även så har vi diskuterat hur digitala spel kan ev påverka oss på olika sätt. Både positivt och kanske negativt. Vi hade slutligen en diskussion om ordet disciplin. När behöver vi disciplin?
  • Klassen skriver mycket och eleverna skriver och redovisar två och två. Det gör skrivandet mer lustfyllt och delad glädje är ibland dubbel glädje.
  • Vi har haft uppläsning av veckans läsläxa samt klassen har fått ny läsläxa. Kap 22 tills nästa onsdag.
  • På musiken tränar vi på sångerna som är kopplat 2:ornas kör som har kommit till oss under våren. Här kommer det att bli ett gemensamt uppträdande senare i vår inne i stan där ni föräldrar är välkomna. Jag återkommer med information längre fram.
  • Bara så att ni vet så kommer jag genomföra utvecklingssamtalen i maj och jag kommer så småningom skicka ut elevernas tider längre fram. Ja nu en skön helg tillsammans!