V 16

Hej alla föräldrar där hemma!

Under veckan har vi jobbat med stor bokstav vid ett namn. Vi har också jobbat med problemlösning. Matematik: Addera och subtrahera. Vi har också gjort egna samhällen i grupper som vi har tejpat ihop. På engelskan har vi jobbat med birthday. Vi har jobbat med diamantjakten kap 24. Vi har också haft idrott och på idrotten har vi haft elevernas lekar och då så får vi i klassen bestämma vad vi ska göra. 

Hoppas ni har en bra dag/Akif och Joeline👋🎆

 

INFORMATION 

Ida som jobbar deltid på fritids i klassen fram till sommaren kommer att erbjuda 10 minuters samtal med de föräldrar som vill någon gång mellan kl 8—13.30 tisdag den 4 maj. 

Är du intresserad- kontakta Ida senast fredag 30 april på: amyida.sund@gmail.com 

Ida kontaktar er som hört av er och meddelar exakt tid.

När läsläxan tar slut kommer ny läsläxa. Mer info om den nästa vecka.

 

Barnen har fått en läxa i teknik. De ska leta efter de fem enkla maskinerna i sin vardag (hemma, ute, i skolan) och rita av en av varje fem. Alltså: 

•hävstången (rita t. ex. ett dörrhandtag)

•kilen (rita t. ex. en yxa)

•lutande planet (rita t. ex. en ramp)

•skruven (rita t. ex. en mutter)

•hjulet (rita t. ex. inlines)

Läxan med de fem teckningarna ska vara inlämnad senast 20/5.

Vi har i klasserna och på skolan börjat använda oss av tre gemensamma begrepp för att prata om arbetsro. Dessa är: Påminna (vi påminner eleven om arbetsron), säga till (vi säger till vid upprepade påminnelser), följa upp (vi följer upp med eleven och eventuellt med hemmet).

 

Om du inte redan läser och prenumererar på fritidsbloggen, gör gärna det:

https://site.arstaskolan.se/fritidssorgarden2/

 

TISDAG:

Utvecklingssamtal 

ONSDAG: 

Idrott, ta med ombyte och handduk. 

TORSDAG: 

Utvecklingssamtal 

Ta med L.Z.P.P.

Läsläxa blå grupp, kap. 25

FREDAG: 

Idrott, ta med ombyte och handduk. 

Läsläxa, grön grupp, kap 25

 

Trevlig helg!

Elin, Patricia, Ida och Olivia