Info hem inför v. 13

Solen lyser över skolgården, det blir varmare och varmare och ljudet av gymnastikskor mot grus välkomnar en ny tid på året. Vi ångar fram genom teminen och om bara någon vecka är det påsklov. Det går fort nu, kära vänner!

En särskilt fin detalj i skolvardagen är alla elever som under tekniklektionerna bygger bilar och fallskärmar. Bilarna rusar fram över lenoliummattorna och fallskärmarna singlar ned i vårt trapphus – allt på tid. På bilden ser ni en glad Stina som byggt 5Cs snabbaste bil!

Här kommer lite information om nästa vecka och tiden framöver:

• Mustig provvecka – Bra jobbat alla elever som kämpat sig igenom matteprov, SO-prov och svenskprov i novellskrivning! Det var ett stort arbete men jädrar så bra ni gjort det!
  • NO-läxa 5ABC – Se separat inlägg. Klasserna ska ta med återvinningsmaterial t.ex. plast eller tyg att bygga fallskärmar eller svävare av. 5D är redan klara!
  • V15 = Påskolov – Hela vecka 15 är ledig från skolan. Även fredag v.14 eftersom det är långfredag.