Info hem inför v.3

Gott nytt år önskar vi er allesamman, såhär lite sist på bollen. Vi har nu kört igång vårterminen med buller och brak vilket känns fantastiskt kul!

Här kommer information rörande nästa vecka och framöver:

• Böcker på bibblis.se – Eleverna har producera fantastiska barnböcker. Ladda ned och läs dem här. Bra jobbat alla unga författare!
  • NO Teknik – Läxa kommer. Se separat inlägg.
  • Studiadag 24/1 – Ingen undervisning denna dag.
  • Hälsodeklaration – Från skolsköterskan: ”Hej och god fortsättning!Nu är det snart  hälsosamtal och tillväxtkontroll för alla elever i årskurs 4.

Eleverna har fått med sig ett kuvert hem med hälsouppgifter som ni vårdnadshavare får fylla. Hälsouppgifterna lämnas sedan tillbaka till mig i ett kuvert så snart som möjligt. Ni kan lämna kuvertet till lärare som vidarebefordrar det till mig, eller skicka det per post.

Innan hälsosamtalet med tillväxtkontroll kommer eleverna fylla i en enkät, hälsoenkät åk 4. Detta sker i Stockholms Stad under skoltid

Jag kommer gå till alla klasser och hjälpa eleverna med det.

Hör av er om ni har några frågor eller funderingar.

Mvh Therese Haraldsson Skolsköterska Årstaskolan”