Info hem inför vecka 39

Hej,

Äntligen är det dags för Lära-känna-samtal i årskurs 4. Det blir digitala möten under två eftermiddagar vecka 41, måndag 11/10 och onsdag 13/10 mellan kl. 13.00-17.00. Du som förälder får en länk från mentorn och väljer sedan en tid som passar dig. Samtalet beräknas ta ca. 20 minuter.

Torsdag 30/9 åker 4ABCD på utflykt igen. Vi ska gå runt Söderbysjön i Björkhagen och göra olika aktiviteter. Samling på skolan kl. 08.00. Vi räknar med att vara tillbaka på skolan ca. kl. 14.00. Medtag vattenflaska och fika, dvs en bulle/muffins/kaka och bra kläder. Innan vi lämnar skolan hämtar vi smörgås, frukt och dryck i matsalen.

Läsutmaningen #lästill1000 går nu in på andra veckan. Hoppas att ni har hittat bra böcker att läsa, och att ni har hunnit läsa minst fem minuter varje dag (eller 10 minuter varannan dag). Lämna gärna in dokumentet när ni har läst 1000 minuter. Så får ni ett nytt! Glöm inte att skriva vilka böcker du har läst så att vi kan rapportera in till den STORA läsutmaningen med Beppe. Heja heja!

Hoppas att ni får en skön helg!