Info inför v38

Hej alla kära där hemma! Här börjar vi få styrfart ordentligt. Vi är långt inne i boken Apstjärnan, gjort experiment med studbollar och följt med Little red ridinghood genom skogarna. Det är fantastiskt roligt att få arbeta med alla kloka och fina åk4or.

Här kommer info om nästa vecka och framöver:

• Välkomstsamtal – Mentorer kontaktar er vårdnadshavare om välkomstsamtal samt hur ni bokar tider nästa vecka.
  • NO-läxa – Se separat inlägg. Läxa går hem på papper fre 17/9.
  • Halvdag 23/9 – Ingen undervisning efter lunch pga skolutvecklingstid och Ikaros stänger. För info om stängt fritids, hör av er till Nina Park.
  • #lästill1000 – Vi har startat ett stort läsprojekt som vi kallar Läs till 1000. Enkelt uttryckt går det ut på att alla elever ska läsa egenvalda böcker 1000 minuter innan 15/12. Ett brev om detta har gått hem med alla elever. På baksidan av brevet finns ett prickschema som kan användas för att registrera alla lästa minuter. Om det slarvas bort eller om ni vill ha en till kan ni ladda ned en utskriftsvänlig pdf här: Lästill1000 prickschema