Matematik v.35

Jag heter Marina Bakeeva och är lärare i matematik i 4A och 4B.
Vi kommer jobba med Favorit matteböcker, boken alla de nuvarande fyrorna jobbade med under hela lågstadiet. Varje elev får en bok och även tillgång till bokens digitala version. Man kan logga in på dator, I-pad eller telefon och se bokens alla sidor, lyssna på boken, titta på filmer som förklarar hur man räknar, jobba med träningsprogrammen.
För att jobba digitalt med boken behöver man först skaffa inloggning till studentlitteratur.se och sedan aktivera boken. Information om inloggningen finns på bokens första sida. Eleverna har fotat den. Man skaffar eget användarnamn, lösenord och aktiverar sedan boken med aktivitetskoden. Nästa vecka kommer alla elever testa att jobba med boken på I-pad på en av mattelektionerna. Det är därför viktigt att alla redan har inloggning till Studentlitteratur.se. Hjälp gärna era barn med att skaffa inloggningen. De får gärna fota uppgifterna så att alla har dem tillgängliga när vi testar logga in på lektionen.

Den här veckan har eleverna lärt sig prioriteringsregler. De har räknat uppgifter på s. 30, 31, 32 (träna) och 34, 35, 36 i matteboken. Eleverna som inte hunnit räkna klart på lektionerna får göra det hemma till onsdag den åttonde september.

Marina