Prov Vikingatiden och Medeltiden

Hej elever och vårdnadshavare i åk 4.

Om 2 veckor (v.12) kommer alla klasser i 4an ha prov som kretsar kring Vikingatiden och Medeltiden (del 1), det kommer gå under två ämnen: Historia, Religion.

Provet kommer tar upp två eror i svensk historia, Vikingatiden i sin helhet och Medeltidens första halva. En omfattande tidsperiod (ca 500 år) men ett inte allt för omfattande prov. Det kommer självklart bara ta upp saker vi jobbat, läst och pratat om under lektionstid. Inga överraskningar.

Eftersom denna tidsperiod kretsar mycket kring tro och hur det påverkar samhället (Asatron och Kristendomen) så kommer även en del religionskunskap bedömas.

I början av nästa vecka kommer eleverna få all information och förberedelser de behöver inför provet. (Instuderingsfrågor kommer också läggas ut på bloggen)
Vi kommer lägga mycket tid på det under lektionerna nästa vecka. Men sen är det självklart bra att man tar med sig material hem och pluggar med.

Prov-tider:
4a: Torsdag 24/3