Sverige-resan

Från Skåne till Lappland: Nu är alla elever i årkurs 4 i full gång med att locka turister till “sitt” landskap.
De jobbar i grupper och har samlat fakta som dårar för att bli expert på det landskap de fördjupat sig i.

Broschyrer och affischer “in the making” och jag hoppas kunna visa upp lite bilder från deras arbete snart. Men imorn börjar de flesta grupperna skapa sina “presentationer”, så hoppas vi kunna fylla väggarna med spännande information om Sveriges alla delar innan Höstlovet. Fråga gärna hemma om vilket landskap ert barn jobbar med och hur det går!

Samtidigt så börjar vi avsluta vår andra Sverige-resa, vi närmar oss upplösningen i “Geografens Testamente”…

Förhoppningen enligt tidsplanen är att lämna Sveriges geografi efter höstlovet och börja spana in “vår” historia också.

Med vänlig hälsning //David, SO-lärare åk 4