Information gällande restriktioner från den 9 februari

Hej! Här kommer en kort uppdatering om vad som gäller från i den 9 februari, när de flesta restriktioner i samhället tas bort.

Utbildningsförvaltningen i Stockholm har bestämt att de säkerhetsåtgärder som funnits på skolorna, till exempelvis på Årstaskolan, fortsätter ett tag till. Detta för att minska risken för ytterligare sjukdomsspridning med frånvaro för elever och vuxna som följd.
Det innebär att hämtning och lämning fortsätter utomhus ett tag till samt att vi värderar om möten med er vårdnadshavare ska genomföras fysiskt eller digitalt. Så snart vi kan så kommer vi att vilja ha alla möten som tjänar på det i fysisk form.

Glädjande är att både elev- och personalfrånvaron är mycket lägre än den var bara för en vecka sedan.

Jag återkommer till er så snart jag har information om förändringar.

Allt gott,

Kalle Enström – rektor