Information om covid-vaccinering för elever i åk 6-9 måndag 21 februari

Som vi tidigare meddelat så är det snart dags för vaccinspruta 2 mot covid för de elever på skolan som väljer att ta den.
Det är som vid spruta 1, att KRY utför vaccineringen och vi som skola som står för lokal och organisation.

Vi utgår i vår planering från att de elever som tog spruta 1 den 7 december är de samma som tar spruta 2 den 21 februari.
KRY samlade in och sparade samtyckesblanketterna, så ni behöver inte lämna någon ny.
Det har ju gått ett tag sedan den första sprutan och ni kan ha tagit den på annan plats (det här var den första möjliga tiden vi fick från KRY).
Om så är fallet är jag tacksam om ni meddelar vår skolsköterska Monica Pettersson Baumgart monica.pettersson.baumgart@edu.stockholm.se senast måndag 14 februari, så att vi vet för vår planering.

Om du tagit spruta 1 någon annanstans så går det bra att ta spruta 2 på skolan. Det behöver ha gått minst 4 veckor sedan du tog spruta 1. Du kan även ta spruta 1 vid det här tillfället.
Vi behöver då få in samtyckesblankett, senast måndag 14 februari. Den lämnas antingen till din mentor som lämnar den vidare eller direkt till skolsköterska Monica Pettersson Baumgart. För att KRY ska ta emot den och vaccinera ska den vara underskriven av samtliga vårdnadshavare.
Du hittar samtyckesblanketten här https://vardgivarguiden.se/globalassets/utveckling/corona/vaccination/halsodeklaration/samtycke-12-15-pa-skolor/samtyckesblankett_12-15ar_vaccination_skolan.pdf
Hör gärna av dig till mig eller Monica om du har några frågor.

Infoblad till föräldrar från 1177 kan även laddas ned här

Allt gott,