Veckobrev v. 19

Hej alla där hemma!

En solig vecka har nu passerat och det känns verkligen som att sommaren väntar runt alldeles runt hörnet, flera elever har påbörjat nedräkningen till sommarlov!

Under veckan har skolan deltagit i Run the world, ett event där skolor från hela Sverige samlar löpmeter tillsammans. Förra året kom barnen 6 varv runt jorden och vi väntar spänt på den totala inräkningen för i år! Det ryktas i alla fall om att åk 4 utmärkt sig nämnvärt i antal löpmeter på Årstaskolan, heja alla fjärdeklassare!

Eleverna har klassvis röstat fram den aktivitet som klassen ska hålla i under Årstafestivalen, det kommer bjudas på roliga utmaningar och aktiviteter för hela familjen! Vi vill passa på att uppmuntra er där hemma att baka till elevrådets kafé när tid finns, det går utmärkt att frysa in bakverken fram tills att de kan lämnas in på skolan samma morgon som festivalen!

Nästa vecka (v 20):

Kristi himmelsfärd: torsdag 18 Maj är skolan stängd.  Klämdag 19 Maj är fritids öppet. Vänligen anmäl ditt barn om hen ska komma på fredagen.

Viktiga datum i Maj:

Årstafestivalen 25 Maj. Festivalen håller på mellan 16 och 18.30 med olika aktiviteter och uppträdanden. Det är obligatorisk närvaro för alla elever. Föräldrar, mor- och farföräldrar är varmt välkomna att delta. Eleverna får gärna baka och lämna in till elevrådet som har kafé på festivalen. Bakverken lämnas in samma morgon till elevrådet. Pengarna går till välgörande ändamål. Skriv gärna en ingredienslista till tillhörande bakverk. OBS: Alla elever börjar kl 10.00 på fredagen dagen efter festivalen.