Veckobrev v. 21

Hej!

Tack för en fin Årstafestival tillsammans och extra tack till alla som hjälpte till att baka till kafét! Vilken härlig eftermiddag med roliga aktiviteter och fantastiska uppträdanden.

NÄSTA VECKA:

På måndag 29/5 är det friidrottsdag på Kärrtorps IP.  När vi  kommer dit blir det en kort genomgång med info och sedan har vi en härligt dag i friidrottens tecken.

Åk 4 samling 8.00  på skolgården ombytta. Man tar sig klassvis till Kärrtorp. Tävlingarna börjar klockan 9.00. Dagen på Kärrtorp är slut ca klockan 13.15 efter städning.

Ta med dig:

• Idrottskläder och skor
  • Rätt kläder utefter väder
  • Något att äta och dricka, det serveras ingen skollunch.
  • Vattenflaska

VIKTIGA DATUM INNAN SKOLAVSLUTNINGEN:

5 juni – klämdag. Fritids öppet, föranmälan krävs.

12 juni – mentorsdag för hela skolan. Vi kommer att vara utomhus, leka lekar och grilla hamburgare tillsammans i hela årskurs 4. Skoldagen kommer att sluta 13.30.

13 juni – Skolavslutning.
Eleverna samlas i klassrummet kl 08.45.  Vi går gemensamt ned till skolgården där Rektor kommer att säga några ord. Sedan möts vi i klassrummet igen, leker några lekar och säger hej då ordentligt till varandra! Avslutningen håller på till kl. 11.00.  De som stannar på fritids äter lunch som vanligt kl 11.30.

Personalförändring HT-23

Hälsning från Tobbe:
“Hej alla fina vårdnadshavare!

Det är med vemod jag i måndags meddelade barnen att jag till sommaren, efter närmre 6 år, valt att avsluta min tjänst på Årstaskolan.

Anledningen är att jag personligen törstat efter nya utmaningar en tid i yrket. Jag trillade över en tjänst på en mindre skola i Segeltorp som verkar vara spot on vad jag vill och lyckades knipa den!
Om vi inte hinner ses vill jag bara tacka er! Under dessa 6 år på skolan har jag fått rå om och se era barn växa och utvecklas i hela 4 år – och i några fall till och med 5 år. Tusen tack för allt fint samarbete och att jag fått låna era barn under alla dessa år. De är alla helt fantastiska och kommer bli något stort!
Kram
/Tobias Dackenberg-Hedmark”

Trevlig helg önskar järngänget i fyran