Veckobrev vecka 16

Hej på er där hemma!

Äntligen kom våren med lite sol och värme! Barnen rör på sig mycket under rasterna och det blir fort varmt i våra lokaler när solen ligger på. Skicka gärna med en vattenflaska att ha på sin hylla.

Vi påminner om att boka tid för utvecklingssamtal nästa vecka. Tiderna hittar ni på Skolplattformen under fliken Samtalsbokning. Samtalen är tisdag 25/4 och torsdag 27/4 och hålls antingen på skolan eller på Teams. Eleverna slutar dessa dagar 12.30 då fritids tar vid. Hör av er om ni inte hittar en tid som passar så försöker vi att lösa det!

Årstaskolans hälsomånad 24 april-25 maj

Att vi behöver röra på oss vet väl alla? Måndagen 24 april startar Årstaskolans hälsomånad och den pågår fram till Årstafestivalen torsdag 25 maj. En månad där vi sätter lite extra fokus på vår hälsa och rörelse. Vi ska försöka fundera och lära oss mer om hur man kan tänka kring hälsa, kost, sömn, rörelse mm. För mer tips och annan info besök hälsomånadens blogg där ni hittar utmaningslappar, tips och idéer. https://klass.arstaskolan.se/halsomanad/

Utmaningen

På hälsomånadens blogg hittar du den utmaning alla barn får, den kommer också delas ut i pappersform i skolan. Häng upp den på kylskåpet hemma och försök hjälpas åt att fylla i den. En utmaning som syftar till att röra på sig mer, att försöka närma oss de rekommenderade 60 minuterna per dag. Fyller man i minst 12 aktiviteter under hälsomånaden kommer man delta i en utlottning av priser, där man kan vinna en liten belöning för sin insats. Det ska vara aktiviteter där man fysiskt anstränger sig, har man fotbollsträningen kan man fylla i den, går man ut och promenerar en långpromenad i skogen kan man skriva in det osv. Prisutdelning kommer att ske på Årstafestivalen. Mer info hittar du på lappen.

Datum att hålla koll på
  • 2/5 SKUTT och mentorsdag. Den här dagen planerar vi att ge oss ut på en liten vandring. Eleverna får gärna ta med sig en liten matsäck/fika. Vi äter lunch som vanligt på skolan. Eleverna slutar 12.30 och efter det är det jourfritids för de som anmält.
  • 9/5 Fritidshemmets dag
  • 25/5 Årstafestivalen