Veckobrev vecka 48

Det börjar närma sig slutet på terminen och eleverna använder nu sina sista krafter. Peppa gärna lite extra där hemma för att ditt barn ska orka ända in i mål!

Den här veckan har vi börjat lyssna på Julkalendern: Bergvaktens hemlighet. Om ditt barn är borta från skolan någon dag får ni gärna lyssna i kapp hemma. Ett nytt avsnitt kommer ut varje dag klockan 05.00 på julkalenderns hemsida, https://sverigesradio.se/julkalendern och i appen Sveriges Radio Play. Avsnitten är ca 9:30 minuter långa.

I går (torsdag) var sista dagen på läsutmaningen. Glöm inte att lämna in läsklockorna som barnen har fyllt i hemma!

För att fira elevernas fantastiska insats i utmaningen kommer vi på onsdag eftermiddag anordna lite festligheter efter lunch. Temat kommer att vara deckare och de elever som vill får gärna klä ut sig till något passande 🙂

Viktiga datum och kommande aktiviteter:

9/12 Sista dagen att anmäla sig till Jullovsfritids, 23/12 – 9/1. Anmälan görs på Skolplattformen.

13/12 Luciatåg i Folketshus efter lunch. Eleverna slutar ca 13:30.

16/12 Julbord i matsalen till lunch. Den serveras väldigt sent så ta gärna med frukt eller en smörgås att äta på fm.

21/12 Pyssel och mys med klassen. De klasser som har ett PREST-ämne under dagen har det som vanligt. Eleverna slutar 13.40.

22/12 Julavslutning. Vi återkommer om tider för dagen.

Trevlig helg!